torsdag 5 maj 2011

Centerpartist dömd för ringa misshandel av moderat

Tage Påhlsson (C) till vänster misshandlade Stefan Alm (M)

DOM Bråk i den politiska ankdammen. Inför valet i september rök de två ihop dagarna före valet på torget i Ånge. Enligt Påhlsson, centerpolitiker i Ångekommun, har man haft en överenskommelse inom partierna i kommunen att inte valaffischera på stan då dessa ändå vandaliseras.

Den 30 augusti upptäckte han hade moderaterna ändå affischerat i mängder och då blev Påhlsson förbannad. På torget hade man även satt upp ett tält och den upprörde Påhlsson konfronterade Stefan Alm om tilltaget. Enligt åtalet har Tage Påhlsson misshandlat genom att ta ett hårt grepp i motståndaren och tagit strypgrepp eller grepp i kläderna. Något som har medfört smärta och blånad på halsen. Tage Påhlsson har i vart fall ofredat personen, skriver åklagaren.

Påhlsson medger att han blev överdrivet upprörd, men förnekar misshandel

- Möjligen att jag klämde i lite väl hårt då, men jag tog inte något strypgrepp på honom. Jag satte handen på skjortbröstet för att skjuta honom ifrån mig för att jag han var så uppe i ansiktet på mig. Jag gillar inte det, fortsätter Tage Påhlsson.

Idag dömdes Tage Påhlsson, för ringa misshandel av moderaten Stefan Alm, till 50 dagsböter á 150 kronor samt 5 000 kronor i ersättning för kränkning.

- Tycker att det är genant att uppta rättsväsendets tid och pengar med sådana här händelser, säger Tage Påhlsson efter dagens rättegång och dom.

Kort sagt, ännu en dag i ankdammen Sverige..

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt